marți, 13 martie 2007

De ce au ouăle coarne?


După epocala campanie cu moşii albaştri de Crăciun, înconjuraţi de femeiuşti sumar îmbrăcate, care îi cheamă să li se alăture la petrecere, Pepsi dă o nouă lovitură pe piaţa autohtonă a publicităţii. Sub sloganul “Baftă la ciocnit”, creatorii sucului care vrea să substituie Coca Cola, au elaborat o etichetă pentru produsul lor compusă din două elemente principale: două ouă roşii stilizate care se aruncă unul spre celălalt cu dorinţa de a se sparge (în figuri) şi un mesaj publicitar “dezgheţat” şi tineresc. Până aici nimic ciudat, marketing 100%.
Dar, dacă ţinem cont de faptul că cele două ouă au pe cap nişte coarne, atunci toată imaginea îşi schimbă traiectoria şi devine o expresie a celui mai făţişe satanizări a uneia dintre cele mai importante sărbători a lumii creştine. Oulă sunt roşii nu pentru că ar avea vreo legătură cu taurii şi cu atât mai puţin cu coarnele – asocierea dintre încornorare şi încodeiere nefiind o opţine reală. În plus, Paştele nu este un prilej de a mângâia Iepuraşul alb şi nici acela de a pocni ouă – eveniment la care, oricum, nu trebuie să ai “baftă”, pentru că bafta este ultimul lucru care te ajută să îţi imaginezi relaţia cu Hristos, cel sacrificat pe cruce. Satanismul acesta perfid şi pervers, care schimbă toate imaginile creştinătăţii, fie în sens derizoriu, fie prin răsturnarea valorilor cu susul în jos nu este decât mărturia explicită a unei goliri de conţinut imaginar a creştinătăţii.
El operează la toate nivelele, atât în publicitate (după cum se vede), cât şi în televiziune, sau în presa scrisă ori în cărţile şi ideile vehiculate în societate. Idealurile acestei lumi sunt reprezentate de răsturnarea principiilor iudeo-creştinismului. Acolo unde vechile principii spuneau să nu râvneşti la femeia aproapelui, noile valori îţi aştern pe tavă femei semi-nude care te invită să faci tocmai lucrul acesta. Acolo unde ni se spunea să îl iubim pe Dumnezeu din tot sufletul nostru şi din toată inima noastră şi-au făcut loc alte lucruri importante cum ar fi un credit mai ieftin, o ipotecă la o casă nouă sau nişte obiecte electrocasnice mai performante.
În aşteptarea marii îmbuibări, la care vor contribui şi producătorii de bule nu îmi rămâne decât să le urez tuturor sucarilor din lume: Să vă fie de bine!

8 comentarii:

Anonymous Anonim a spus...

dupa "misiunea imposibila" rezolvata de evreii americani care au scos Craciun fericit! din vocabularul americanilor si aia cu bradul de Craciun care "ne raneste sentimentele"... :(, pepsi ne mai "rasfata" cu ceva. vezi de-aia noi bem coca-cola:))

13 martie 2007 la 06:16  
Anonymous Anonim a spus...

cateaodata ai nevoie de o armata intreaga de specialisti sa scoata asa ceva... pepsi intodeauna parca au avut campanii publicitare de mana a doua...

16 martie 2007 la 11:07  
Anonymous Anonim a spus...

Problema este analfabetismul religios al lumii in care ne invartim,iar Pepsi sau nu mai stiu ce alte brand-uri nu fac decat sa profite...

17 martie 2007 la 14:03  
Anonymous Anonim a spus...

sa inteleg ca pentru tine aceste lucruri nu sunt strategii de marketing benigne sau nefericite, ci subminari premeditate...?

17 martie 2007 la 14:55  
Anonymous Anonim a spus...

Nu sunt nici un fan al teoriei conspiratiilor si nici un habotnic religios.Insa nu pot sa cred ca aceasta abundenta de carti,reclame,filme ,multe aparute pe piata cu ocazia unui eveniment religios important au doar o "reteta" pur financiara.
Iar Pepsi ca si alte mari corporatii se afla sub obladuirea,si asta cu siguruanta anumitor loje...

18 martie 2007 la 02:04  
Anonymous Anonim a spus...

a anumitor loje (se strecurase o mica nesincronizare)

18 martie 2007 la 02:05  
Anonymous Anonim a spus...

Poate ca nu conspiratia in sine este malefica, ci numai modul de a gindi al unor "advertiseri" care fac din creativitate un mare mestesug de timpenie

21 martie 2007 la 01:32  
Anonymous Anonim a spus...

Satanismul si crestinismul nu au legatura cu marketingul pepsi. Coarnele is simbol mai vechi decat crestinismul... la greci erau simbol al divinitatii. sunt sigur ca Pepsi de exemplu nu a sapat asha de adanc incat sa impuna simbolism asupra advertisingului... un cuvant american....

21 martie 2007 la 16:35  

Trimiteți un comentariu

Abonați-vă la Postare comentarii [Atom]

<< Pagina de pornire